24 Şubat 2014 Pazartesi

PIRASALI PİRNİÇ PİLAVI


PIRASALI PİRİNÇ PİLAVI
Hiç pırasalı pilavı olurmuş ? Diye düşündünüz değil mi ?Oluyormuş hemde çok lezzetli oluyor.Bu pilavı ilk arkadaşım Hatice de yedim.Ben çok beğendim:Tarifini aldım ve hemen yaptım.
Malzemeler
* 2 su bardağı pirinç
* 1 havuç
* 2 yemek kaşığı tereyağ
* 4 su bardağı sıcak su
* 2 pırasa
Hazırlanışı
İki su bardağı pirinci bir kapta sıcak suya koyup 20-30 dakika beklerin.Bir tencerenin içinde tereyağı koyup eritin Eriyen yağın üzerine.Küp küp doğradığınız havuç ve ince ince kıydığınız pırasayı koyun ve bu şekilde 1-2 dakika boyunca kavurun.Sıcak suda beklettiğiniz pirinci soğuk suyun altında yıkayın ve süzün.Süzdüğünüz pirinci kavrulan pırasaların üzerine ekleyip kavurmaya devem edin.Üzerine sıcak suyu ilave edin bir kez daha karıştırın.Tencerenin kapağını kapatarak ocağın altını kısık ayara getirin.Bu şekilde yaklaşık on dakika pişen ve suyunu çeken pilavın altını kapatın.Servis tabağına alın,sıcak olarak servis yapın.AFİYET OLSUN....