5 Aralık 2013 Perşembe

KIBRIS TATLISI


 
   KIBRIS TATLISI
Son günlerde kime sorsam Kıbrıs tatlısını hımmmmm nefis diyorlar.Bu kadar övgü üzerine ben de yapmaya karar verdim.Evet kime ikram ettiysem hımmmmm nefis cevabını aldım.Gerçekten de bu kış günlerinde tatlı krizine girenler için( ben mesela) çok lezzetli bir tatlı. Üstelikte yapımı çok kolay.....
Malzemeler
* 4 yumurta
* 1 su bardağı toz şeker
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 1 su bardağı galeta unu
* 1 su bardağı hindistancevizi
* 1 su bardağı kırıklanmış ceviz içi
* 1 paket kabartma tozu
Kreması için
* 1 litre süt
* 1 su bardağı nişasta
* yarım su bardağı şeker
* 1 paket vanilya
* 1 paket krem şanti
Şerbeti için
* 2,5 su bardağı şeker
* 2,5 su bardağı su
* 3-4 damla limon suyu
Yapılışı
Öncelikle şeker ve suyu kaynatıp limon suyunu da ilave ederek şerbetini hazırlayıp soğumaya bırakalım
Daha sonra aynı kek yapar gibi yumurtaları kırıp şekerle çırpalım.Daha sonra diğer malzemeleri ekleyip karıştıralım .Yağlanmış tepsiye dökelim ( ben kare borcama koydum) 170 derecede 25-30 dakika pişirelim.Hafif ılıyınca şerbetini üzerine dökelim.
Diğer taraftan kremasını hazırlayalım
Kreması için krem şanti hariç Bütün malzemeleri bir tencerede muhallebi kıvamına yelene kadar pişirelim.Altını kapattıktan sonra krem şanti yi ekleyelim blender la beş dakika kadar çırpalım.Soğumuş şerbetli kekin üzerine düzgün bir şekilde yayalım.Buzdolabında 1-2 saat kadar bekletelim Tatlımız servise hazır. Afiyet olsun...Eminim sizlerde beğeneceksiniz....