17 Haziran 2013 Pazartesi

GÜL TATLISI


   
   GÜL TATLISI
Bu tatlıyı çok yedim ama hiç deneyip yapmamıştım.Geçen hafta arkadaşım Hatice de yedim.Çok beğendim ,hemen tarifini istedim. Sağ olsun beni kırmadı tarifi verdi Bende bugün yaptım.Çok ta güzel oldu İşte tarifi
Malzemeler
* 1 yumurta
* 1 paket margarin veya tereyağ
* 3 çorba kaşığı yoğurt
* 1 paket kabartma tozu
* 5 su bardağı un
* 1 su bardağı iri  dövülmüş ceviz içi
Şerbeti için
* 4 su bardağı şeker
* 3,5 su bardağı su
* 1/ 2 tatlı kaşığı limon suyu
Hazırlanışı
Şerbeti için,şekeri,suyu, limon suyunu 10 dakika kaynatıp,ateşten alarak iyice soğutalım.
Eritip soğuttuğumuz margarini hamur yoğurma kabına alalım.Yumurtayı ,yoğurdu,kabartma tozunu ekleyip çırpma teli ile karıştıralım.Unu ekleyip özlü bir hamur yoğuralım.Hamuru merdane ile 0.3 m m kalınlığında açalım.Geniş ağızlı bir çay fincanı yardımı ile hamurdan yuvarlak parçalar kesip çıkaralım.Her yuvarlak parçanın ortasına yarım cevizi parçalamadan yerleştirelim.Cevizin kenarlarda kalan kısmına bıçak yardımı ile eşit aralıklı 4 kesik yapalım.Kesiklerden oluşan karşılıklı iki kanadı cevizin üzerine doğru döndürelim.Sonra kalan diğer iki kanadı cevizin üzerine kapatalım.Kanatların kenar kısımlarını  hafifçe dışa doğru çevirip, gül şekli verelim.Yağlanmış tepsiye dizerek 190 derecede altı üstü pembeleşene kadar pişirelim.Fırından alır almaz üzerine,önceden hazırlayıp soğuttuğumuz şerbeti gezdirelim.Tatlılar şerbeti emince servis tabağına alalım....AFİYET OLSUN,,,,,,