8 Kasım 2012 Perşembe


ANTEP FISTIKLI KEK
Bundan iki gün önce sabah kahveye iki arkadaşımı davet etim.Gelen arkadaşlarımdan biri benim gibi blogger cı diğeri öğretmen arkadaşım .Konumuz da  tabi ki  bogger ve ben henüz yeni olduğum için neler yapmam gerektiğini konuşacaktık.Bu durumda türkaymutfakta ya iş düştü kendimi göstermem lazımdı.Hemen mutfaktaki malzemelerime göz gezdirdim kek yapmaya karar verdim.Fakat farklı bir kek yapmalıydım bende  fıstıklı kek yaptım .Çokta güzel oldu işte size tarifi
Malzemeler
3 yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ (ben az yağlı sevdiğim için)
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı ince kıyılmış antepfıstığı (ben hazır aldım)
Yapılışı
3 yumurta ve şekeri kar gibi olana kadar çırpın diğer malzemeleri ekleyip karıştırın.Kek kalıbını yağlayın ve fıstıkları yağlanmış kek kalıbına elinizle bastırarak yapıştırın.Kalan fıstıkları kek karışımına ekleyin ve keki fıstıkla kaplı kalıba boşaltın.170 derecede pişirin pişen keki ters çevirince ANTEP FISTIKLI kekiniz hazır AFİYET OLSUN.....= )