11 Ağustos 2012 Cumartesi

 
    MUTFAKTA PRATİK BİLGİLERİM
 Kuşbaşı et ve kıymayı  fazlaca alıyorum.Kuşbaşı etin hepsini düdüklü tencerede pişiriyorum.1er yemeklik kaselere ayırıp dondurucuda muhafaza ediyorum.Kalan et suyunu da buz kalıplarına boşaltıp donduktan sonra tabletler halinde buzluk poşetine koyup daha sonra pilav ve çorbalarda değerlendiriyorum.Pişen etleri de yemek yapacağım zaman hazır bir şekilde,her seferinde pişirmek zorunda kalmadan kullanıyorum.Kıymanın köfte ve dolma yapacağım kısmını parça parça bölüp donduruyorum,diğer kalan kısmını  ise bol soğanla soteleyerek yemeklik olarak azar azar ayırıyorum.Böylece hem zamandan hem de tasarruftan kazanç sağlıyorum.
  DOMATESİN PRATİK KULLANILIŞI
Domatesleri rondoluyorum veya rendeliyorum.Buzluğa koyup donduktan sonra tabletler halinde buz poşetine koyup kışın yemeklerde istediğim miktarda kullanıyorum.
 KALAN PİRİNÇ PİLAVINIZI ÇÖPE ATMAYIN:)
Pirinç pilavının kalan kısmını değerlendirmek mümkün.Küçük kaselerde dondurucuda muhafaza edilerek daha sonra çorba,pırasa,ıspanak ve kadınbudu köfte yaparken gereken miktarda
 kullanılabilir.